tisdag 20 mars 2012

Roligt att höra att jag var saknad här...

När jag nu var borta på kryssning i 24 timmar.



Trevlig resa hade Louise och jag. Vi åt och drack alldeles lagom.  Smaken på maten var så där lagom ingen aha upplevelse precis. Vi var med på frågesport också men där sprack det när dom blandade in fotbollsfrågor i musikfrågan  så ingen vinst denna gång.
Fick ta sig en svängom på dansgolvet också och konstaterade att knäet höll bra. Så gick vi och lade oss i alldeles lagom tid... Men när säger jag inte.

Bjuder på två bilder av oss.


Så hämtade Lennart hem oss i morse och resten av dagen tillbringades på vedbacken och så fixade vi en knipholk och en skrakholk. Så nu hoppas jag det kan få bli livat i holkarna i sommar.

Av en rutten ihålig gran så blev två holkar av. Och jag bäddade fint med torrt sågspån till fåglarna innan vi skruvade på locket.


Här är första holken på plats med sjävaste holkmästaren bredvid. I den här har jag bestämta att ett knip par skall bo. Den andra har vi inte fått ner stödbenen i marken för mycket tjäle där men i den har jag tänkt mej att herr o fru Skrake skall bo.

1 kommentar:

pålle sa...

På locket skall man sätta en sten, sa Karlberg åt mig. Varför det frågade jag? Då tittade Karlberg på mig som om jag int var riktigt klok och sa: jammen för att du skall kunna plocka knipägg sen, förstås!