söndag 11 mars 2012

Inget är som väntans tider...


För här framför altanen har jag planterat massor med lökar. I olika storlekar, höjder och färger.
Ni lär säkert få följa med sedan när dom tittar fram. Klickar ni på bilden så den blir större så ser ni min katt sittandes i hörnet. Kattorna älskar att vara under altangolvet och smyga på varandra.

Nu håller snön på att dra sig tillbaka och jag börjar känna mig i 'planteringsform' Skall köpa hem ett stort lass med matjord och då har jag att göra hela sommaren att kärra ut det där jag vill plantera, har hela norra sidan på huset ner mot sjön att fixa till.

Det kommer att bli många rosbuskar för det är så mycket lera och dom lär ju trivas med att ha fötterna i lera. Det kommer inte att bli fler blomland för det sätter mina knän stopp för men det finns säkert många vackra buskar att påta ner.

Så kom nu VÅR...

1 kommentar:

petra sa...

Mina tulpaner har tittat upp ur jorden redan!