måndag 26 mars 2012

Tidig vår i år...

Dom två senaste åren har isen gått 16 och 17 april. Men i går den 25 mars när jag steg upp, då svallade vattnet för fullt. Misstänker att när Lennart kommer hem på ledigt kommer han nog mest att vistas nere vid det blivande båthuset.

Så håller jag på få hyresgäster i min holk med webbkamera.
Det var första gången jag såg en fågel inne där i går. Tidigare har jag bara hört att det varit nån som tittat in. Och imorse var dom två stycken blåmesar där. Den ena var kvar längre och viftade med vingarna som om den mätte holkens storlek. Då råkade jag inte ha kameran till hands men nu skall den vara inom räckhåll härefter.

Bosätter dom sig så kommer ni nog att få följa med till lust och leda...

3 kommentarer:

petra sa...

Det slog mig, att IFALL jag skaffar undulater igen någon dag, så kan jag ju ha webcam i holken där sen ifall man låter dom skaffa ungar!
WOW vad häftigt det vore!!

Anonym sa...

Men undulater dammar så förskräckligt... Nöj dej med talgoxar utomhus.../mamma

pålle sa...

Lyssna på din Mor nu!