lördag 3 mars 2012

Vilken vacker vårdag!

Helt otroligt vad fint det var idag och då har vi bara tredje mars.
Fast det kan nog komma bakslag på vädret än,  jag satt ute och fikade i solen på altanen, ville nästa ta ut möblerna men jag skall nog inte reta upp vädergudarna.

Annars blir det mycket skidande i soffan för tillfället.
Och i morgon blir det tidig uppstigning när Vasaloppet startar, är ju tradition att lägga sig i soffan och följa starten. Men jag kommer att sakna Plex Pettersson som alltid refererat starten så länge jag kan minnas. Han gick bort ifjol men alla kan inte leva för evigt.

Ett vårtecken är också när jag hänger ut tvätten för första gången för året. Det gjorde jag igår men att det blåste så mycket så lakanen började släpa i marken så jag fick tvätta dem en gång till, gjorde inte så mycket. För det var en skön känsla att få hänga ut tvätten...


Så här blank is har vi på viken just nu. Fick hjärtat i halsgropen när en fyrhjuling kom farandes över isen. Håller den för en sådan så kanske man skall försöka ta sig ut på en sparktur i morgon, måste kolla hur kall natten blir...

Men nu skall jag fixa till en liten ostbricka inför 'andra chansen' och vem som går vidare tänker jag inte ens försöka tippa. För allt verkar kunna hända nu förtiden.

Inga kommentarer: