torsdag 21 april 2011

Vilket fiskefänge...

Vi fick 14 st gösar, 3 sikar och 10 abborrar så några norsar till katten.
Men hoho det var ett drygt jobb att ta vara på allt, inget för latmaskar men nu är allt fixat.
Nu är det bara att fylla på i frysen igen för sedan under sommarmånaderna när det är varmt då får man ingen fisk.
Tänkte grava en sik, inte för att jag tycker om gravat men kanske om den blandas med kryddor och creame fariche till en röra och läggs på en skiva mörkt bröd. men man måste försöka förnya sig.
Såg på Sveriges mästerkock i går kväll och då skulle det friteras abborre och det skall jag också testa någon gång.

Nu har jag Neo här några timmar och för att han skall få sova i lugn o ro en stund måste jag sitta still och då passar det bra att sitta vid datorn en stund, fast jag har nog en karl som flåsar mig i nacken och skulle behöva ha lite hjälp men han får vänta.
Den där lilla söta Neo har kommit i tonåren nu, inte vill han låta sig fångas och inte hör han när man ropar!
Nu får man nog börja ta i med hårdhanskarna för att få pli på sötnosen...
Till sist ser jag fram emot ridlektionen i kväll, hoppla!

Glad Påsk på Er!

Inga kommentarer: