söndag 10 april 2011

Vårens första cykeltur...

Stoppade in cykeln i bilen (först testade jag hemma på gården att jag kunde cykla) och så for jag till Lemströms kanal och parkerade där. För där börjar dom fina cykelbanorna in till stan.

Men jäklar vilken motvind jag hade på väg in fick trampa även i nerförsbackarna. Styrde kosan till Petra och drack en kopp kaffe innan jag vände hemåt och då gick det bättre undan.

Fast nu känns det opererade knäet lite tjockt, långa skogspromenaden i går och så cykelturen idag blev kanske lite mycket, men här skall det tränas.Fast i morgon tar jag nog en vilodag och endast krattar täppan fin till tills gräset börjar komma upp.

För nu är våren här på riktigt det är ett riktigt kakkalorum på fåglarna, oj vad det kvittras och frias. Kråkorna har bredan börjat bygga sina bon, det ser jag när dom plockar kvistar och flyger iväg med dem.
Har nog lite för mycket kråkor här, kanske dom blev gödda av rådjursmaten i vintras.

Inga kommentarer: