måndag 11 april 2011

Var det här så bra?

Casandra var ut och hälsade på så Neo skulle få springa av sig.
Då passade jag på att bjuda på Mexikansk Choklad som jag ville testa. Men herre gud vad mäktigt det var! Casandra orkade inte med sin och här slängs ingeting i onödan så jag drack hennes rester.
Men vad mätt jag har varit hela dagen. Har inte ens kunnat laga middag till mej! Och det här skulle kallas för en dessert!
Här kommer receptet och då förstår ni.
2 dl grädde som värms upp med 100 gr 70 % choklad och 2 kanelstänger. Så serveras det med kanelstången och chiliflagor på toppen.
Nå, våren blev välkomnad av oss och solen sken så till slut måste vi gå in.

Men jag känner mig som en syndig eländig människa nu. Tack o lov åt jag bara en sallad till lunch. Så det kanske jämnar ut sig som flickan sa när hon cyklade och sket ner sig.

Men enligt LCHF skall grädde och mörk choklad bara vara bra...
Fast vi tyckte att lite vispad grädde på toppen skulle suttit fint.

1 kommentar:

petra sa...

Japp!en riktig LCHF dessert det där!