lördag 23 april 2011

Äntligen är den här...

Det är 28 år sedan jag läste den första Grottbjörnens Folk. Oj vad jag gillade den.
Sedan kom nummer två, Hästarnas Dal som var ännu bättre men efter det blev det ingen höjdare av dom andra Mammutjägarna, Stäppvandringen, Nionde Grottan och  nu är den sjätte och sista boken här De Målade Grottornas Land.
Så nu hoppas jag på en stor läsupplevelse! Fast jag väntar med den tills Lennart åker på jobb för just nu har vi så mycket att pyssla med. Byggande och fiskandet. Idag skall vi fara och hämta upp nätet och få se vad som finns i det denna gång, alltid lika spännande.

Nu har jag lilla Neo här och han har sovit med mej i natt för hans matte är ute och firar påsken och så har hon alla sina kompisar hemma på Åland när det är storhelg.
I går kväll var vi ute på en riktigt lång skogspromenad med hundarna och det slutade med att jag fick bada bägge två när vi kom hem. Fast man är livrädd att vi skall stöta på ormar,  måste lära mig att inte tänka på dem så då kanske man inte ser dem heller...
Ha en fortsatt trevlig helg!

1 kommentar:

Petra sa...

Vill ju låna boken sen...!