torsdag 7 april 2011

Än det ena än det andra...

Kan jag konstatera när jag farit runt med dammsugarn´, nu när det har minskat på katt och hundhår så har det ökat lavinartat med sand, lera och kvistar!

Så har vi ett härligt vårregn idag så jag vill inte alls släppa ut nån hund och springa av sig. Så Sigge får stå på asfalten och pissa mot en björk och så fort in igen.

Nu skall jag fara och hämta August från barnklubben och även lilla Neo skall med ut, så fyra små lertassar till idag, fast nu kan barn och hund vistas på golvet utan att bli alldeles vita av katthår, kan se lite lustigt ut när Neo är en sväng under sängen och kommer ut draperad i vita katthår. Gusse har lärt sig att tappar han tutten på golvet så skall hårstråna plockas bort innan den åker in i munnen, dom lär sig fort...

'Det är ju bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete'

Även min förkylning har blivit bättre, tänk hade bara rinnsnuva i tre dagar, det brukar annars kunna hålla isig länge men det är nog tack vare Carmolisdropparna jag blev så fort frisk.

Sätter in min årliga bild av tranorna som jag blir så glad av att se.

Inga kommentarer: