tisdag 11 januari 2011

Och idag är Herr Blåst här...

Jäklar vad det pinar på runt knutarna.
Tack o lov att det inte snöar samtidigt, men inte vill man vara ute och spjälka på i den här halkan. Fast idag körde jag dubbla broddar och sparkkälke efter posten. Jäklar vad det gick undan.

Skönt att det ätr lite uppehåll på alla skidtävlingar så att vi kan börja komma igen med vårt arbete.
Det är många lister som jag skall börja måla nu, som skall vara uppe i taket och nere på golvet i garaget.
Garaget är nittio kvadrat så det blir en del längder men nu kliar det i fingrarna att få börja.
Började med att röja undan efter en mr Elffors som tycker att allt kan vara 'bra att ha', vissa saker skulle han absolut ha kvar men jag hittar nog till soptippen själv när han är på jobb ;-)

Just nu skall jag ta mig in i duschen och tvätta bort färgningen av mina gråa strån, som jag hoppas nu blir kastanje.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Lennart att nu är det borta det han kanske behöver nån gång, jag känner med Lennart! Fast det är nog skönt att en massa försvinner i allfall!/ Gitta

mommo sa...

Nåja... Det är tomma målarpytsar av plåt som han tycker kan vara bra att ha, men det kommer ju nya till hela tiden...