måndag 17 januari 2011

Jajustja...

Man kan skall ha nåt att skriva om när man loggar in här.
Det kan jag inte påstå att jag har så mycket ideér om.

Nu är Lennart på jobb och jag försöker ta mig i kragen ordentligt nu med mathållningen.
Mycket soppa och blomkålsmos blir det...
Den där jäkla vågen vill inte gå åt mitt håll utan har fastnat i ett läge, men så länge den inte rusar uppåt får jag vara glad. Jag känner ju på byxlinningen att där har det minskat och så föll ringarna av härom dan så då hamnade dom i lilla asken men jag tog fram min förlovningsring från 1977 som passade precis.
Det är länge länge sedan den hamnade i asken eftersom den krympte för mig.

Idag for jag in till stan och trotsade väglaget men på stora vägarna var asfalten framme och så var det sandat. Men på våra egna småvägar är det rena blankisen. Var ut på pissrundan med Sigge och det är tur man har broddar och stavar att hålla sig. Nån snabb promenad blir det inte, för det gäller att 'stå sej på benen'

Var in och hälsade på Casper och tänk!! Han var hemma och vaken och kunde föra ett samtal, annars ligger han i sängen och grymtar 'gå härifrån' eller så är han ute på språng när jag är dit.
Fyllde på med lite mat i han kylskåp, han påstod att han går inte hungrig i alla fall, och det vill en mormor höra. Så tycker han att jag skall sluta tjata men det gjorde jag klart för honom att det tänker jag inte sluta med och att det är min uppgift här i livet...

Siddubarra nu fick ni lite att läsa i alla fall ;-)

Inga kommentarer: