lördag 22 januari 2011

Efterrätt alá halv åtta hos mej...

Som passade min gom exakt!


Äggtoddy ala`Mannerheim hette den och enkel att göra var den med
Bara att vispa ägg och socker!!!! som blandas ner i vispad vispgrädde och ställes in i frysen. halv timme innan den skall ätas så tar man ut den och så garnerar man den med en tesked, kakao, neskaffe och florsocker och en msk cognac i ett förkokt och steriliserat äggskal.
Så blandar man allt tillsammans innan man äter det.
Fast det är nog en vuxen dessert, inget för småbarn och kinkblåsor...

Efter jag ätit den så utbrast jag *Mår jag bättre mår jag ihjäl mig'

4 kommentarer:

Unknown sa...

Är det faktiskt bara en matsked konjak ;)

Anonym sa...

Jaaa... Litet äggskal kanske. Även det andra ser mer ut än en tesked tycker jag...

Anonym sa...

Varför skall Konjaken vara i äggskalet ?????? Betty

Anonym sa...

Jo siddu, för gästen skall själv hälla ut konjaken och blanda runt alla ingridienser...