söndag 16 januari 2011

Mumsig laxsoppa...

Fixade jag igår kväll till mina väninnor.
Det var en riktig GI soppa, mycket god blev den. Lite ovanligt med oregano och curry i den men en bra smak blev det. Ser fram emot middagen i kväll för då äter jag upp resten och en soppa brukar vara ännu godare dagen efter.


Nu har jag varit ut i regnet på en Sigge promenad, som tur är så har snöandet övergått till regn, och låt det strila ner så snön försvinner medans jag sitter i soffan och tittar på skidtävlingar.
Heja heja Mäkäräinen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste kolla vad jag missat /Anki

petra sa...

Har du avocado på mackan?
Det är hursomhelst väldigt gott o mättande.Lite citronpeppar på är oxå gott!

mommo sa...

Ja det var det och med citronpepper på. Så kom Mäkäräinen 3-a, hon var så duktig slog båda dom duktiga svenskorna ;-)