fredag 28 januari 2011

Klockan sex hos mej...

Fast jag är solokvist så lagar jag riktig mat till mej och i kväll blev det lite nytt, en typ LCHF rätt.
Som blev jäkligt god, enda nackdelen att äta ensam är att man äter för fort. Tror jag måste ha en spännade bok med mig så kanske det skulle gå lite långsammare och då blir det mera hälsosamt för kroppen.
Om ni vill eller inte kommer mitt recept här:

Klipp ett paket bacon i bitar och stek det och så hackar ni 1 rödlök som läggs i och efter det skivar ni 7 st champinjoner som får bryna med en stund innan ni häller på 2 dl grädde och då pratar vi riktig grädde inte nåt vegetarisk eller magra gräddor!
Låt det puttra lite och nu har ugnen blivit varm så lägger ni 4 kycklingfileer i en smord ugnsform.
Lägg på 1 tsk sambal oleak på varje kycklingfile, och så salt och citronpeppar.
Slå baconsåsen över kycklingarna och in i ugnen 30 mnuter.

Jag syndade lite och kokade lite jasminris till men jag tog 'bara' lite.
Nu har jag mat för flera dagar.


I kväll skall jag fredagsmysa med Lets Dance. Har ännu ingen riktig favorit förutom buktalardockan, fiolhoben Ryback och så gillar jag Tina Turner hon har energi och humor.
Även lite förtjust i Andreas, men det kanske beror på att Tony sade att han 'dansar som en gubbe' och man börjar ju närma sig tantåldern, men hatt tar jag inte på mej sådeså...

1 kommentar:

Anonym sa...

De låter ju gott måste pröva.Ha en bra helg!