söndag 9 maj 2010

Mors dag!

Firar vi här i Finland idag.

Så för min mor har jag satt lite blommor på graven och försökt göra den vårfin.

Flickorna var hem med tre av barnbarnen och istället för tårta så friterade jag bananer åt gänget och så glass och sirap på toppen, det är mumma det...

Nu har vi satt upp taket i förrådet och i morgon kommer listerna upp om dom hinner torka. Sedan är det golvet som skall målas och så alla hyllor på plats.
Oj oj, vad saker jag kan börja samla på mig för det är inget litet förråd!

Nu skall jag äta min kvartalspizza i kväll och njuta som bara den.
Har hittills hållit vad jag lovat mig själv att bara äta en pizza var tredje månad.

Åt hälsosam linssoppa till lunch så jag försöker skuffa undan mitt dåliga samvete när jag skall äta pizzan, för den är jag värd...

Inga kommentarer: