måndag 17 maj 2010

Jag avskyr våld...

Möjligtvis kan jag ta livet av myggor o broms och om nån huggorm leter sig in på min gård.

I kväll tittade jag på kronprinsessparets intervju, oh dom är så lyckliga, sånt gillar jag.

Efter det programmet ville Lennart ha en film bandad, då varnade dom känsliga personer för vissa scener, slog över till min andra kanal och där började en annan film och där varnade dom igen!!!!

Varför skall det visas så mycket våldsfilmer???
Våld föder våld, juuu!

Ni som gillar sådana filmer, skriv och förklara varför???

4 kommentarer:

mommo sa...

för Lennart kan inte förklara varför han skall se på alla möjliga deckarfilmer. Tror att jag måste börja skrämma honom på riktigt...

pålle sa...

Döda är inget man tycker om att göra, men som man måste lära sig som jägare och ofta är det husses plikt !
Minns bra när jag skadskjutit ett rådjur. och när jag kom fram till den så levde den jag var tvungen att skära halsen på den och den skrek och skrek tills luften tog slut, det kändes som en evighet (och det visade sig att vara en get med mjölk vilket visar sig att killingarna var där ute utan mamma med mat)
Eller skall vi ta den med kattungarna som jag skulle gasa ihjäl som bara jamade, det slutade med att jag måste slå ihjäl dom en och en med kniv stålet(vässarn) dom var väl ca fem stycken.
Eller den när jag var till Nord atlanten och skulle fiska lax med krok första gången och den härjade gamla laxfiskarn visade hur man dödar Lommefåglar som svalt kroken bäst, och det var ju genom att slita huvudet av den, han visade det genom att kasta dom på däck och där låg dom och hoppa utan huvud och blodet sprutade ut som en fontän där huvudet borde suttit, mens han skrattade och vi nya var äcklade och chockade (vi hade säkert 50 om dan så det blev många fo.....(dålig humor),men dom fick en snabb död
Eller skall jag ta den med rådjuret som jag sköt båda frambenen av som ändå sprang eller hasade sig flera km in i skogen...
Om du vill ha fler så kan du få i morgon!
Ps Brorsan din har säkert och någon historia han med!
Och jag varken jagar rådjur eller fiskar lax med krok mer måste jag tillägga, men jag har lärt mig att döda(hur konstigt det nog än låter!)

pålle sa...

Men det var nog inte svaret på din fråga. Våld ger nog spänning för att man fruktar det mest själv,tror ja!

mommo sa...

brrrrr