måndag 31 maj 2010

Det här har vi gjort...



Nu har vi ny brygga och trappa ner till kajen. Bara staketet som fattas men dom hade inte sånt som vi ville ha i Sverige så vi får ta det med när vi far upp nästa gång och göra det klart. Det skall spikas fast ända ner till kajen så vi får ett förrådsutrymme där under.
Nu har vi verkligen nära till båten...
Så fick vi en dag över att reda upp vedbacken som sett för bedrövlig ut för man har aldrig haft tid, bara att släpa mer virke dit. Så nu är det bara att klyva veden och plocka in i vedboden det får bli sommarens projekt.
Nu var det skönt att vara hemma, så nu ligger 'garnen' i sjön och så tog vi en cykeltur ( min vanliga runda) ikväll hade vi tempo på och jag kom hem 5 minuter före Lennart, men han cyklar på en cykel utan växlar från 70 talet!!! Kanske lika bra det annars skulle jag ligga efter.
Hos tandläkaren gick det bra nerven var död så hon kunde rumstera på hur hon ville, lite svettigt innan jag förstod det...
Så nu är allt som vanligt igen, Lennart ser på sina deckare och jag sitter vid datorn

2 kommentarer:

Louise sa...

Oj vad fint ni gjort! inte legat på latsidan precis. Vi åker ut helgen den 11 juni. När kommer ni nästa gång?

Anonym sa...

Ja, vi låg inte på latsidan utan på solsidan! Vi hade tur med vädret, sol och lä...Lennart har två veckors ledighet i juli så vi kommer upp den 9 juli han skall på jobb den 21 igen.