tisdag 4 maj 2010

I dag har jag träffat en man...

Som kan förändra min framtid!
Han heter Robinson

Han är ordentligt solbränd med en snygg aristokratisk näsa och ett stort leende med vita fina tänder och lång och smal, har en lätt brytning när han talar och mycket sympatisk...

Han konstaterade när han såg röntgenbilden av mitt knä -Du måste ha ont!

Knäet helt slut inget brosk kvar, jo lite på utsidan men inget fram o på insidan.

HAN SKREV UT EN REMISS TILL OPERATION OCH SÅ FRÅGADE HAN VAR JAG VILL BLI OPERERAD.
Helsingfors, Åbo eller Uppsala???

Min magkänsla just då, svarade jag helst vill jag till Uppsala men jag tror det går fortast i Åbo och helst Pulssii. Så blev det nu, får hoppas att jag har rätt.

Så nu har den stora väntan börjat...
Och under tiden har vi lagt garnet i sjön, för idag åt vi en mycket god lax som jag hade stekt purjolök, champinioner och så vittvinssås till.

Nu känner jag att om ett år kanske jag kan vara smärtfri i knäet och ryggen.
Hoppas hoppas hoppas...

4 kommentarer:

Sofie sa...

Aldrig illa att träffa en man som kan hjälpa en! Vad bra att du ska på operera knät :) Snart beger vi oss ut på vidderna i full fart med hästarna!

mommo sa...

Ja, kanske en ny resa till Island..

Pernilla sa...

Fick späckat schema i alla fulla fall...kan komma en sväng i morgon torsdag vid två om det passar. För blomplanering alltså!

mommo sa...

Du är välkommen...