torsdag 6 maj 2010

Börjar bli djurisk...

På morgonen när man vaknar har man tuppkam.
Så tittar man sig i spegeln och då ser man kalkonskinnet under hakan, och lite under det så tittar pelikanhalsen fram. ( Struman som börjar komma fram ur dubbelhakorna)

Och längre ner så har man gäddhäng både här och där, så när man ser allt detta så får man gåshud.

Röd som en kräfta i ansiket börjar man bli.
Så sjunger man som en kråka
.
Tur att jag inte är kobent, fast det lutar åt andra hållet för mej, och så saknar jag storkbett...

Nä nu skall jag ut och böka i jorden!

4 kommentarer:

Louise sa...

Jag tycker nog du är listig som en räv också! Och envis som en åsna. Och kanske skrattar du som en häst också...

Anonym sa...

Så går jag som en kamel när jag har onti ryggen. O ser ut som en skrynkelhund....

barnbarnen sa...

Mommo i ett nötskal !

Pernilla sa...

Haha! Där fick du till det! ;)