tisdag 17 november 2009

Snuddade på himmelriket idag...

när jag åt 'Lemlands nationalrätt'
Stekt fläsk med massor av stekt lök och runda päron (oskalade potatisar).

Lennart han åt fläsket med bruna bönor han!

I morgon är det dags för honom att gå på jobb och då jäklar skall det bli stram vecka med maten, mycket soppor förstås...

Och ut och cykla skall jag med, om så regnet står som spön i backen.
Nu har jag varit Lennart tillhanda i två veckor men vi har nästan bastun klar, endast bänkarna som saknas.
Jan var här och grävde ner slangarna i veckan så det är en präktig leråker nu ut mot viken, snart kan snön komma och gömma bort leran.

Var till kiropraktorn idag och hon konstaterade att jag hade bäckenet snett bakåt och det är tunga lyft som orsakade det sade hon. Det kan jag verkligen tänka mej, för ibland måste man ta i så man måste skrika som en tyndlyftare.
Men jag skall nog sätta ner foten om det blir tunga saker härefter.
Skall dit nästa vecka igen för hon hade mer arbete med mej sade hon men hon trodde nog att det skulle bli bra.

Och igår hade vi en stilig räv på besök, som snusade runt vid båthuset och undersökte leran ordentligt. Tur var att Kasimir låg inne och sov just då.

Undrar om rävar äter kattor???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fråga## Undrar om rävar äter kattor??? Du kanske hittar svaret här. /M

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?action=printpage;topic=48611.0

mommo sa...

Tack för tipset, men inte blev jag så mycket klokare för några svarade att visst kan rävar ta kattor. Och Kasimir springer i full fart efter främmande kattor som visar sig här. Så han kan springa in med full fart i rävens gap om det vill sig illa. Men snacka om hårboll att spy upp för räven då....