torsdag 5 november 2009

Jaha...

Då börjar fösta snön dala ner.
Tänk!!! Jag hoppas nästan det blir mycket snö i år, fast jag vet att det bara för arbete med sig. Men det är ju så vackert.

I dag är det inne arbete som gäller. Nu behandlar jag panelen till bastun. Vill ha den i en lite mörkare ton än vad vi hade tidigare och Lennart slår upp reglar på väggen och förbereder bastuspisen.

Den skall vi fara till Svedala och hämta på lördag så jag kommer ut och luftar mig lite. Och får glo på lite folk....

Förresten hörde jag på radion att det är inte alls ett fult ord att GLO.
Det menas att man kanske bara stirrar rakt ut i luften och tömmer tankar och andra problem. Så när man glor kanske man inte ser nåt alls, men jag ser nog lite jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer ju ofta ut o lufta o glo jag får va glad om jag kommer ut en gång i året!

mommo sa...

Olika falla ödets lotter...;-))