onsdag 25 november 2009

Inte så mycket nytt på Lemlandsfronten.

Innan jag hämtade hem Lennart idag tog jag min cykelrunda.
Konstigt nog kändes det mest uppför, så jag var ganska svettig när jag kom hem. Det är väl meningen att flåset kommer igång.

I morgon skall jag till kiropraktorn och tur är det för nu börjar det kännas igen i ryggen. Tre smärtfria ryggdagar hade jag i alla fall.
Men summan är ändå konstant för jag rotfyllde tanden igår och det känns än.

I bonde söker fru tycker jag det börjar bli lite pinsamt med dom tröga bönderna. Man kan förstå att inte blir dom så mycket roligare när kamerorna släcks. Den enda det är lite go i så är Tilde men så är hon ju islandshästägare också och van att hantera hingstar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men otroligt att hon Thilde är barfota med sina hästar, jag känner ju hur ont det gör när en häst kliver på tån. Hur var det och rida Reykur då? Pia

mommo sa...

Ja, jag förvånas också att hon går barfota hela tiden. Det är som hon skulle rida utan hjälm, nästan värre! Det var roligt att rida Reykur, men det är mycket jobb med honom att få tillbaka tölten. Det blev mest kamelridning och ibland några töltsteg. Men han va så kelig o go med mej som förr...

Anonym sa...

O han där Roger i "Bonde söker.." tycker jag faktiskt att börjar bli riktigt obehaglig...(pissmyran som mamma säger)
Till butiken max 2 ggr/år. o ser inte skillnad på dill o persilja...Hur kan man bli så där..
O talangerna han förmodligen har i sängen ska vi inte nämna...han har nog för den delen aldrig sett en naken kvinna heller :)
Ja, ingen kommer att stanna av dessa "kvinnor" som huserar där ska ni få se!
/petra

Anonym sa...

Ja han är faktiskt väääldigt lik en pissmyra!/Pernilla