torsdag 20 augusti 2009

Trångt i skogen...

I kväll tog jag cykelen och for till skogs och tänkte plocka dom sista kantarellerna, jag hittade några på dagen och ville ha lite fler.

Men oj! Aldrig har jag sett så många svampplockare som i kväll.
Hittade mina som jag tänkte men sen rullade bilarna in i skogen, på väg hem så tänkte jag gå in i min egen skog för där bredvid en stor sten brukar några titta fram.
Men, jag behövde inte ens stiga av cykeln för där var det folk redan.

En svampomelett blir det i morgon, förr hade det blivit en smörgås men efter som jag hoppar över smörgåsen så blir det omelett i stället.

Nu blir det friidrott...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va gott med omelett!gissa vem som kommer att skena i svampskogen, sen när han kommer hem..då ska jag ha mig en svampomelett oxå!/petra