torsdag 20 augusti 2009

Ledig???

Nu har han farit på jobb efter 4 veckor hemma!

Det första jag gjorde var att koka linssoppa till mej, en ny variant.
Det finns hur många olika sorters recept på linssoppa så det är bäst att prova sig fram .

Lennart äter nog om jag sätter fram (har gjort det) men han föredrar annat...

Soppan jag gjort tidigare bestod av rivna morötter, lök, curry och linser förstås.
Den jag lagade i går bestod av lök, linser, potatis och stark crydda som sambal oleak och creame fariche fast jag smällde i lite caynnepeppar också det är bra för förbränningen....

Den blev helt ok skall äta den som lunch idag.

Med min ledighet blir det väl lite si o så för han har gjort i ordning massor med brädor som skall målas, så vi skulle få det sista på utsidan klart innan höststormarna börjar pina på.
Nu har jag impregnerat ett antal och skall efter soppan ut och kleta på färg.

Inga kommentarer: