söndag 23 augusti 2009

Målfärgen slut..

Men inte brädorna!

Skall börja förbereda en GI middag till barn o barnbarn.

Som skall börjas med en jordärtskockssoppa till förrätt och sedan blir det stekta kycklingbröst med en sallad som består av kokta rödbetor, haricots verts, sallad, rödlök, små tomater, fetaost, över det skall det ringlas olivolja men jag plockar nog dit lite starka oliver som innehålle jalapeno för dom är så goda o starka så då sätter dom väl fart på förbränningen.

Behöver nog koka lite ris till barnbarnen o mågen misstänker jag.

Det är gula färgen som är slut för tillfället men jag skall fortsätta med vitt på hängbrädorna i morgon om solen lyser.

Nä, nu väntar spisen på mig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad gott ,jag skall grilla grisinnerfile och gubbröra på mörkt bröd till förrätt åt min systerdotter o hennes sambo.betty

Anonym sa...

Grilla filen hel då blir den inte så torr. Låter gott det med. smaklig spis...

Anonym sa...

Ja jag grillade den hel nästan färdig och satte den i folie på grillen när jag släkt den och den blev riktigt fin