måndag 10 augusti 2009

Harvar på...



I dag spände han på en gammal rullharv och körde runt runt i täppan och så plockade vi sten och så harvade vi igen och plockar ännu mer sten men nu har vi skönjat slutet.
Lite senare i höst skall jag kasta dit gräsfrön så det kommer att bli min gräsmatta nästa sommar att klippa.

Men jag hamnar nog också på att klippa nere mot sjön också fast jag hade tänkt ha så lite som möjligt att klippa.

Nu har han ett viktigt jobb kvar att göra innan hans semester är slut och det är att få kaminen på plats i uterummet så jag kan sitta där och elda och mysa med en bra bok medans han jobbar....

2 kommentarer:

Nellyhulda sa...

Du kör med Lennart bara värre tänk att han är ju en gammal gubbe nu!

Anonym sa...

Ja, men han säger att man skall hålla igång för sätter man sig ner och inget gör då tar det slut...
Men nu skall han få se på Lotta på Liseberg ;-)