söndag 9 augusti 2009

Händer saker i täppan...



Nu har Lennart fått fart på grävskopan och börjat plana ut alla jordhögar som funnits i täppan sedan vi röjde för grunden till huset.

Där tänkte jag göra en liten grön oas till oss med en grön hemsnickrad bänk under det gamla äppelträdet. Som vi skall sitta på när vi inte har nåt mer att göra!

Under tiden han har grävt så var jag ut på en cykeltur.
Tog sikte mot Lumparland och cyklade exakt 30 minuter, då var jag framme i Granboda det blev lite mer än 7 km. Där svängde jag och hem kom jag också efter 30 minuter och 14,5 km blev det.

Men aj,aj, mitt arsel blev väl så ömt, det är så nu att mina sittben börjar kännas efter att varit inkapslade ett bra tag, men det är nog bara att nöta på dom så dom blir vana.

I kväll skall vi ha lite semesterfeeling och ta båten in till staden och möta upp två vänner där och spela äventyrsgolf och Lennart tänkte även ta på sig spenderbyxorna och bjuda på mat där också tjohooo...

2 kommentarer:

cas sa...

oj vad duktig du är! Ha så skoj ikväll! Jag jobbar inatt jag..

Anonym sa...

Ja de där spenderarbyxorna satt tight när Casper tog modet till sig och frågade snällt om han kunde få en liten cola...