torsdag 31 juli 2008

Nu sitter jag här...

Och vet inte vilken ända jag skall börja i!

Nåja, några hyllor har jag redan målat andra gången, bra torkväder just nu.

Så håller jag på tömmer kyl och frys i gamla huset fast än har jag ingen spis här.
Har gått troll i den tror jag.

För igår var elektikern här och skulle installera den så sprakade rött om den men inte där plattorna var. Så imorgon bitti skall det komma gubbs från kylcenter och titta på den eller ta den med för reparation, ja gud vet ...

Så enda spis är min gamla elplatta som jag hade med i kanalerna, men den går ju att koka på.
Annars blir det utemat hela veckan, det låter roligare.

Det är ju så att han där Murphey han gör oss sällskap hela tiden.

Nilla tog jag hit igår och försökte hålla henne inne men hon smet ut, men i morse hoppade hon ur grävmaskinen och kom till mej så jag fick ta in henne och ge henne lite god mat och vatten.

Kasimir jagar henne och det tycker hon inte om, men hon låg en stund i min säng och sedan fick hon gå ut igen. Tvingar jag henne kanske hon aldrig kommer men får hon välja så kanske hon kommer in igen.

Hon är ju van att flytta, tredje huset på en radie av 200 meter så jaktmarkerna är de samma.

Jag sover verkligen bra här, verkar inte vara något currykryss under sängen.
Inte har jag stelnat till när jag skall svänga mig, som i 'betongsängen', märker inte av axeln mera på nätterna. Peppar, peppar....

Inga kommentarer: