tisdag 22 juli 2008

Glatt överraskad!

Idag när jag länsade badrumsskåpen så kom min gamla våg fram.

Har inte vägt mej på dom sista 10 åren.
Varje gång man vägde sig förr så började man banta och vågen gick stadigt upp ändå.

Så jag bestämde mej för att vägra väga mej.

Men jag fick ett ryck när den stod framme så jag tänkte 'va fasen hopp på den nu'

Men jag steg försiktigt och blundade först men sen när jag kollade så blev jag glad, så jag hoppade till på den och det ökade bara ett kilo med det hoppet.

På dessa tio år visade vågen bara en ökning på 3-4 kg.

Jag hade inbillat mig att jag vägde mycket mycket mer.

Det är nog så att längden har minskat och man blir hoptryckt på mitten....

4 kommentarer:

Anonym sa...

ta fyra fulla mjölktetror (eller fyra liter annan vätska) i din famn och tänk på de "bara" fjuttiga fyra kilorna vad det blir för knäna i längden.../glädjedödarn...

Anonym sa...

Nær kommer huset till salu? /pålle

Anonym sa...

I morgon skall vi till mäklaren och skriva kontrakt, så nästa vecka kanske...

Anonym sa...

Lycka till! Se nog till att dom inte får flera procenter æn nødvændigt? Tar dom 3 eller 4%?