måndag 7 juli 2008

Kantarellvatten

Nu växer nog kantarellerna ännu mer.
Monika var till skogen idag och hittade kantareller, det trodde hon inte för det verkade så torrt.

Och kantarellerna lär nog få stå där för mej, i skogen alltså...
Har ett ställe nära huset som jag dammsuger över ibland.

Men nu är jag halvt invalid för den där garagestädningen tog på min rygg.
AJ,aj,aj...

Varför skall det bli så när alla krafter behövs?

Nåja, jag stampade takten när Lennart jobbade med markbädden, nu är den snart klar.
Han måste skruva lite på traktorn, men sedan skall vi fylla över den och runt brunnarna.

Det blev två svängar till sopstationen i kväll, nu får vi samla ihop det sista tills lördag när det är öppet igen.

Men ganska patent där på sopstationen, när vi stod och slängde saker stod det folk och kollade och vissa saker tog dom vara på och då är det verkligen SKROT vi slängde...

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAG TROR ATT DU TALAR SANNING!/pålle

Anonym sa...

Himmel vi glömde en radiator på hyllan iförrådet.