torsdag 30 januari 2020

Skogen och jag...


Äntligen kan jag börja gå runt i skogen och njuta. Fast den har ju ändrat helt karaktär sedan i vintras och Alfrida.


Nu har skogstraktorn varit i vår skog och röjt upp. Nu väntar vi bara på han som skall komma och hämta ut det från skogen. Nu kommer några skogsbilder...









Den sista bilden är från en annans skog som har städats upp, fast dom här många rotvältorna lär väl ligga kvar i framtiden. Kommer att bli lite svårt att ta sig fram på vissa ställen när jag skall plocka
svamp.
Såg tre stycken kantareller men dom var lite blöta och plaskiga så dom fick vara kvar. Tre svampar blir det inte så mycket mat på.

Detta år har jag bestämt mej för att vara frisk. trodde jag...



Fick en massa kliande, brännande utslag på mitt vänstra ben. Efter lite googlande misstänkte jag att det är Bältros! Då skall medicin sättas in efter 72 timmar om bästa effekt skall nås.
Så vips in i tisdags till Hälsocentralen och läkaren trodde också på det. Så nu äter jag en kur av 5 tabletter om dagen i 7 dagar. Fullt sjå att kolla tiden att jag får dom i mej med jämna mellanrum.

Troligtvis har det hjälpt för nu är det inte så brännande mera och kliande klarar jag av att hålla fingrarna i styr. Men det kan hålla på i månader så vi får väl se tiden an.

Det bästa är att jag klarar av att gå och stå, så nu snart skall det boulas i två timmar..

Inga kommentarer: