fredag 24 januari 2020

Ljuset återvänder...


och även städlusten!

Känner mej mycket piggare i kroppen än jag gjort dom senaste 9 månaderna. Eftersom jag har satt igång med en större städning av huset. 

Med åren blir man väl lite klokare, eller om man blir tröttare? Förr när jag städade så tog jag hela huset och sedan var man slut, nu tar jag rum för rum. Så sätter jag även igång mannen på dom tyngre sakerna. Städar aldrig så noga inför julen, utan väntar på januarisolen som visar var skiten finns.

Ingen snö, ingen kyla än. Bara högt vatten visar för det mesta 50 +


I måndags var vi ner till Kolmården och köpte oss en gammal båt och än ännu äldre snurra som satte på den. Men släpet var nytt så mannen är nöjd. Men än vet vi inte om snurran funkar. Det återstår att se till våren. Båten verkar nog kunna flyta för det var lite vatten iden...




Fästingar får man plocka från katten, flera stycken denna månad. Så attackerar myggorna mej också. Stora och skickliga på att gömma sig efter dom gett mej ett bett.

Det får mej att tänka på pojken som sade till sin mamma -att myggor är starka, för det är dom som kommer in med veden, för det har pappa sagt...

Så trevlig helg på Er. Här skall det skidas i soffan och hoppas på att Kajsa skall få ordning på sitt skytte igen...

Inga kommentarer: