söndag 19 januari 2020

Lite då och nu...




Denna bilden var från januari i fjol.



Den här bilden är från igår. Tagen på nästan samma ställe. Det är lite skillnad.



Här låg träden kors och tvärs...




Nu har vissa ensamma granar blåst av i blåsten som härjat här. Nu när det mesta av skogen är borta så tänker markägaren göra tomter här. Ca 150 meter från oss. Orolig är jag inte, för jag tror nog dom kan bli svårsålda och än finns det bättre ställen att bygga på. Intressant skall det bli 10-12 tomter är planerade, som kanske kan bli till försäljning om nåt år eller så.



Äntligen kan jag börja använda vår fina nybyggda cykelbana. I somrars när den blev klar så kunde jag inte ta mig så långt gående, fast nu har jag fått promenerat några gånger på den. Så skönt att kunna ta några rundor så jag får upp flåset igen.

Till våren kanske jag även ta min cykel 'Karin' och susa fram här...

1 kommentar:

Libra sa...

Javisst är det skillnad på vädret nu mot för hur det var förra året.
Grönt överallt, inte en snöflinga och snart februari.
Vilken fin cykelväg du och "Karin" får att åka på. =)
Kram Carina