söndag 29 juli 2018

Svanens öde...


Först låg han nere vid vattnet men sedan började han söka sig högre och högre upp. En morgon låg han på gården  uppe bland Lennarts traktorer. Fast Lennart körde med högtryckssprutan, han tvättade av traktorn så låg han kvar. Såg att han haltade på höger ben, när han flyttade på sig.



Till slut ringde jag polisen att dom skulle komma och ta bort honom. Dom skickade hit en jägare som gjorde slut på dens lidande. Mest synd om dens partner tyckte jag, för den låg en bit bort och väntade på den. Även såg när slutet kom. Men jag kan inte se djur lida. Det tog ju 4 dagar i vintras som svanen som låg på isen i vassen innan den somnade in.  Borde även då ringt till polisen...


Nu har vi haft 30 graders värme i en vecka så man blir slut, inte vill jag gå med stavar och inte vill jag cykla, blir bara att man sitter inne och flämtar.

Nu skall ni få lite tips hur man klär sig lätt och luftigt i värmen!



Ett förkläde döljer det mesta och ändå har man ryggen fri...



Det var en som sade till mej att jag skulle sluta vattna cykeln, för det blir ändå aldrig en motorcykel av den!

Inga kommentarer: