torsdag 5 juli 2018

Mina vilda djur!


Sista gången jag såg tranungen var i förgår. Jag hoppas den lever än. Fast det var ett rysligt trumpetande uppe i skogen idag, så jag befarar det värsta. Men nu skall jag upp tidigt i morgon bitti på span...


Så fick jag besök av skogens konung.



Fast än är han knappast skogens konung med dom där cykelhandtagen till horn.



Han tog sikte bort mot stora vägen. Fast efter en stund när det skymde ännu mera då kom han tillbaka samma väg. Det är nog bäst han håller sig på den här udden ett tag till.



I går kväll fick jag se den här gulliga synen. Har sett hon gått och ätit på mitt ogräs på gården som hon gärna får äta upp. Sett också att hon hade ett stort juver, tänkte först om det gått på tok med kidet. Fast nu kom hon med tre stycken!



Just nu i skrivande stund är hon utanför mitt fönster. Undrar hur hon får ungarna att ligga kvar medan hon måste få i sig lite mer föda för att föda upp dom tre sötisar som hon har.


Just nu har vi arbetat slut på oss, fast ack så skönt att ha det mesta gjort. För på lördag börjar vår semester. Då far vi först upp till stugan där barn och barnbarn skall hälsa på. Efter det så blir det husbilssemester mot norr och in i Finland.



Nu har vi den sista playan färdig och alla stenar bortplockade. Nu är det bara att vänta på att det gröna kommer upp.



När vi ändå var i stentagen så plockade vi bort alla runda stenar jag hade runt grusgången. Det är bara arbete att ha dom där. Det skall rensas under och runt dem. Så nu slipper jag gå dubbelvikt och rensa. En bra ide som en äldre gentleman sade till mej att man måste inte ha dem där.


 Nu pryder dom husväggen och där passar dom bra, det fortsätter runt hörnet men till den gavelväggen räckte dom inte färdigt. Men vi har ju vårt stenröse så kanske vi kan söka upp lämpliga stenar att fylla på där, när vi vilat upp oss...


Inga kommentarer: