tisdag 17 juli 2018

Nå nu då...


Får jag tid till att öppna datorn och blogga lite om den senaste tiden.

Har varit fullt upp på stugan med besök av kompis, barn och barnbarn i olika omgångar.



Här skall ålderlotsen med smålotsarna fara och ta in Pålle, Petra och August som kommit upp med egen båt.



Det gick bra. Så fick dom plats vid lotskajen att ligga där på första parkett.




Så efter det blev det fiske, 8 sikar och en lax!



och massor av badande och bastubad i två kvällar i rad



Alla var så duktiga på att bada sämst var mannen och jag, nån måste ju hålla ställningarna på land också.



Den som var mest i vattnet var August. En dag låg han i vattnet mellan två och sex. Inte hann han äta och sin telefon rörde han inte! Han trivdes som fisken i vattnet här. Men så hade vi tur med vädret plitt platt var det och varmt.




Så var sötnosarna Märta och Stella med.




Nu sitter vi och söker skugga och svalka i Luleås hamn. Vi behöver inte söka oss till badstränder och gungor och andra lekmöjligheter, vi håller oss gärna centralt med nära till en god middag. I går startade vi från Söderhamn och tog oss till Örnsköldsvik, där träffade vi ett åländskt par från Åland. Han hade jag träffat i min ungdom men länge sedan...

I dag körde vi 380 km hit till Luleå, fast i morgon behöver vi inte köra lika långt till Rovaniemi, där jag hoppas få träffa tomten.

Men mera om detta en annan gång.

Inga kommentarer: