torsdag 19 juli 2018

I denna hetta...

Blir det inte mycket gjort!

Min tanke var att jag skulle ta en stavpromenad varje morgon, medans mannen gör frukosten! Men i 30 graders värme rör jag inte stavarna. Det blev en gång i Övik som jag gick därefter rinner svetten konstant.

Efter Luleå tog vi oss till Rovaniemi där vi stod på den dyraste camping vi stått på 38 € !!! Inte var den något speciell heller, bra var att duschar och el ingick. Annars var det bara att sitta stilla i skuggan. Ambulanserna tjöt i ett där. Det var folk som fick värmeslag.


Så i morse tog vi oss till Polcirkeln där tomten satt och höll hov. Inte skulle man få fota honom heller men det löste jag på ett annat sätt ändå.




Så kan jag väl bjuda på nån julig bild av oss två.



Mannen med sin silke skjorta köpt i Karibien för ca 15 år sedan,  passar bra i denna värme.



Här behövs inga kommentarer...


Sedan tog vi sikte på Kuusamo, det var ju som att köra genom ödemarken, fast ett tu tre hände det som jag väntat på!



Fick till slut se renar, när vi kom till vår camping fanns det en hel flock där. Väntar bara på att dom skall komma hit för det finns renskit här på marken.



Här står vi på en liten camping vid en sjö som det svalkar ifrån, tack o lov. I morgon lovar dom lite regn, det hoppas jag vi får för då skall vi ta oss lite längre ner i landet för att komma bort från dessa ödevägar.

Inga kommentarer: