fredag 22 december 2017

Så är det hjul igen...



Två gamla vagnshjul som funnits här på gården sedan förra seklet var ungt. Nu pryder dom min husvägg, 

Nu skall jag bara ....



Bada min julbastu, kolla på spåret ikväll och sedan försöka sova hela natten. För i morgon drar vi till Korstäppans Herrgård i Leksand och firar jul. Skall bli så spännande.

Så ännu en mörk bild,  vi är ju inne i den mörka perioden nu.



Så här liten är månen ikväll. Inte undra på att det är mörkt!


Så till sist ur den 'lilla röda'   Just denna har ungdomarna såå roligt åt, förstår inte riktigt det roliga med det hela.

24.01 1996
Casper berättar att moffa och han mötte en hund som dom fick klappa. Men när jag kom sprang den iväg. Vadå för undrade jag?
Hundar är rädd för tjocka människor och du mommo är fet, därför sprang den.

Så därför blir det denna bilden idag. När Casper och Jesper är med oss på stugan och gör kvällspinket.




GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA!

Inga kommentarer: