måndag 18 december 2017

Nu står granen så fin i stugan...





Visst är det en fuskgran till och med köpt på BILTEMA som inte jag gillar! Men när jag såg den med sina fina barr som såg äkta ut så gick jag med på den. Tröttnade på att gå med mannen i skogen och ta en gran. När jag gick runt eller cyklade såg jag alltid ut en gran, Men när han skulle ta den till mej var den alltid för stor, påstod han!  Jag hade ju räknat med att man kan kapa den nertill bara den är enligt min smak upptill. Kraftiga grenar och gröna fina barr. Men nu är vi glada och nöjda.

Så är jag en traditions människa, det som hängt i granen från början skall vara där. Så det mesta är från sjuttiotalet. Det är väl bara glittret och toppstjärnan vi bytt ut. Julgransljusen måste vi köpa nya i fjol för dom från 1968 hade pajat och fick inte att få tag på nya.


Så blir det ett utdrag från den 'lilla röda'
Det handlar om Casper igen, snart kommer det om dom andra så håll ut ;-))

Maj -96 Casper blir tillfrågad om han vill vara brudnäbb tillsammans med Ida när Mia och Gölle skulle gifta sig.
Hans svar var: jag vill inte gifta mig med Nicolina, jag vill gifta mej med Ida!

Nå det blev juli månad -96 och dom var till kyrkan och övade.
När han kom hem frågade hans pappa om det gick bra?

Jaa, men fan så lite folk det var i kyrkan...

Allt förlöpte väl och här kommer det en bild från tilldragelsen.



Bildkvaliteten var väl inte det bästa på kamerorna på den tiden!

Inga kommentarer: