lördag 9 december 2017

Hej på Er!


Nu skall jag berätta om dagen i bilder...


Idag har vi haft och har än högt vatten! När denna bild togs var det + 55. Men nu är det ännu högre tippar på + 60 men nu är det mörkt ute så jag har inte bildbevis.



Så svanarna har jag som gott som runt husknuten.



Lennart suckar tungt när han ser mej fotografera svanar från alla olika håll. Men ett tu tre kan man få en pangbild. Nu har jag rena ank- och svandammen nära huset. Tur att man kan ta bort dom sämre bilderna lika fort som man knäpper dom.

Så när barn och barnbarn var hit på lilla julmiddag så åkte mina klippböcker fram och även  'Caspers lilla röda'. Som jag skrev upp alla hans kommentarer när han var dagbarn hos mej. Sedan fyllde jag på med Conrads och Arvid, Jesper och så finns det några av August också. Vi skrattade åt dem så vi fick tårkanalerna rensade den kvällen. 



Så nu kommer jag och dela med mej av innehållet i den lilla röda här framöver...




Casper och Jesper är båda födda i mars 1992, så här var dom tre år. Och söta som bara en mormor kan förstå. Skall nog lägga in nån bild av dem också inom kort. Klickar ni på bilden kanske ni kan läsa min kråkspark.


Annars har den här dagen innehålligt mycket skidor, både skidskytte och sprint. Så fick vi strömavbrott under sprinten, det tog på tok för länge för dom att fixa det tillbaka. Men vi hann se finalerna tack och lov.



Idag gjorde dom här två giganterna upp i skidskyttet. Måste nog säga att jag hejade på Johannes Tinges Bö. För Martin Fourcad har nog tillräckligt med pokaler i sitt skåp. I morgon blir det stafett i skidskytte och det brukar alltid vara spännande. Fast finnarna får nog träna på några år mer så dom skulle komma bland dom 20 bästa.  Nå, må bästa lag vinna.
.


Inga kommentarer: