onsdag 12 augusti 2015

Vissa dagar händer det mer...



Vi var in till staden och så passade vi på att gå och titta på miniatyrstaden Mariehamn från flydda dagar. Hittade ett hus där det stod att det ägdes av Karl August Bamberg. Fast han bodde i Lemland också. Det måste jag forska lite i.


Socitetshuset som kallades socis kände man igen. För här hann man med att dansa i ungdomen innan det revs 1972 tror jag det var.


Så på hemväg var kanalen öppen på en konstig tid. Vi fattade att nu skulle presidenten passera. Jag ut och ner på slänten för att passa på att fota honom.


 Det kunde jag. Men han tittade inte ens upp! Annars skulle han ha sett mej för jag stod där helt ensam med min telefon.  Det gick nog hårdare än dom 4 knopen vi dödliga måste hålla där.

Och nu ikväll cyklade vi upp till boulebanan och spelade. Det gick jäkligt bra. Mitt lag vann alla tre omgångar. Nu skall det vara Åländska mästerskapen den 20 augusti och där skall vi vara med. Då lär man nog inte ha samma flyt, men man får ju se lite ny ansikten istället.

Så cyklade vi hem och då är det mest nerförsbackor så det går i ett huj. Blir väl ca 7 km tur o retur.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din bild var den bästa av alla, vilken duktig paparzzifotograf du är// helena