söndag 2 augusti 2015

Det hände verkligen!


 Att en halt och lytt hittade lite kantareller.



Inte var det så många men kommer att räcka till kantarellstuvning till oss både till en omelett och biffar.

Jag kunde inte hålla mej. Så jag tog cykelen och drog till skogs, stannade i närheten där jag har haft mina ställen och gick försiktigt in, stod en stund och tittade mej omkring. Ett tu tre så dök dom upp ur jorden  och sade här är vi, ta bort gräs och löv så får du oss.

Det tackade jag för. Snart lär nog svampsugaren B dyka upp och ta resten och dom jag hittade var bara dem hon råkat missa!

Gick ovanligt bra att gå och jag fick även stövelen på mej. Fast efter jag kommit hem och suttit en stund så kände jag verkligen av vad jag gjort med foten. Fast det blir nog bättre och bättre.

Så ikväll hittade vi glasbitar på asfalten utanför trappan! Det är ett mysterium för oss, vi har inte tappat nåt glas eller nåt annat, det liknade duralexbitar.  När jag plockat upp dem så rymdes dom i min handflata.


Kanske det var den här varelsen som sprang över himmelen som släppte ner skatten till oss?


 Annars är min teori att en skata har hittat nåt som blänkte och tog det men märkte att det inte var nåt att samla på och råkade släppa biten ner hos oss...

Inga kommentarer: