måndag 24 augusti 2015

Böcker, böcker och läsning...


Nu har jag kommit igenom alla 35 böcker av Livets Döttrar. Så nu sätter jag punkt för dem.


Nu skall jag börja med triologin om hemmafrun Maj!

Som handlar om Maj. Med början 1938 när hon har flytt från Östersund ifrån killen som inte ville ha henne till Örnsköldsvik, där hon träffar en äldre rik man och blir med barn.  Då får hon ta skeden i vacker hand och göra det bästa av sitt liv. Så det är en berättelse om hur det var förr.

Hört mycket om dom här böckerna som Kristina Sandberg har skrivit. Hon fick Augustpriset i höstars för dem. Så då undrar jag om dom är för svåra för mej?

Men har börjat lite och känner att jag kommer nog att läsa dem. Eftersom det är lite historia om vad man kanske själv slapp undan på grund att tiderna ändrade sig.

Så nu hoppar jag från starka kvinnors 1700- tal till mitten av 1900 talet...


Inga kommentarer: