söndag 9 augusti 2015

Sinibarra!

Vad det inte det jag sagt! Att sommaren kommer i augusti. 8 dagar in  förstås men nu kommer den nog att stanna ett tag, så ungarna får svettas i sina skolbänkar.


Så här glada var mina tranor härom kvällen så dom dansade lite för mej.

Bocken kom springandes med nosen i hindens akter! Fast han fick hejda sig, först i september sade hon och tog ett skutt vidare.

Även Lennart och jag får hejda oss, nu har vi spikat datum för resan ner i Europa. Det blir den första september vi ger oss av. Då kommer vi att följa dom varma dagarna dit. Blir det för varmt får vi stanna och pusta lite. Just nu lär dom ha 30 35 grader i Kroatsien och det är lite för varmt för mej. Det lär säkert svalna tills jag är där.

Annars flyter dagarna på här mest med gräsklippning, för det växer bra och är grönt och skönt. Svamparna får växa för mej i skogen fast det kliar i fingrarna. Tur att väninnan S här sina ben och fötter krya, för idag kom hon in med en rejäl laddning kantareller till mej. Så nu känner jag mej nöjd.

Det är ju dom där blåbären man har hört talas om som skall vara rikliga och stora. Får nog vänta till nästa år och hoppas det blir en bra säsong igen då. Annars finns dom att köpa, som tur är...

Inga kommentarer: