onsdag 19 augusti 2015

Vilken lycka!


Frågade väninnan C som springer i skogen om hon kunde tänka sig och plocka lite blåbär till mej.
 Det kunde hon. I dag skulle jag hämta dem från stan. Tog en bunke med mej. När hon fick se den började hon skratta. Hon hade en stooor hink full med BLÅBÄR!


Jag vägde den när jag kom hem. 7,8 kg vägde den. Nu har Lennart och jag rensat upp dom stora fina bären. Så nu är vi blåa lite här och där.


11 proppfulla två liters påsar blev det. Så nu kan vi kalasa på blåbär i vinter. Herre gud vilken bra syn vi skall få efter denna vinter!

Det är inte för att jag är lat och bekväm som jag inte plockar mina bär själv, utan jag kan inte gå än på ojämt underlag. Inte ens betalt ville hon ha och det smärtar mej förstås men vi får väl försöka kompensera henne med det vi kan i stället.

Nu måste man börja hämta krafter efter kvällens boulespel och cykeltur dit och hem. Ikväll gick det väl inte så bra. Då hoppas jag det går bättre i morgon för då skall vi delta i Åländska Mästerskapen i Boule. De ni...

Inga kommentarer: