söndag 3 maj 2015

Nu börjar två stilla veckor för mej.




När mannen är borta så festar jag till det för mej.

Det var ett bra tag sedan jag åt sushi, eftersom inte Lennart vill ha det. Men oj vad gott det var.

Han hade lovat att ställa upp och jobba ifall det skulle behövas, i juli var han en vecka på jobb. Så skulle han fått jobba i februari men då skulle han ha blivit utan pension, för dom får inte jobba dom två första månaderna efter dom gått i pension. Så då blidde det inget. Så ringde dom och ville ha honom i april men då var vi på väg med vår husbilsresa. Då lovade han att jobba två veckor i maj. Så blev det att han gör dom två veckorna på raken för sedan skall vi ner till Oskarshamn på kusinträff efter det. Så det är lite stressigt för honom att vara pensionär.


Den här fulingen ringlade sig över asfalten vid trappan idag. Väninnan S kom och tittade till mej om jag skulle klara av att vara ensam nu. Så vi satt ute på altanen och höll låda, när hon plötsligt skriker till för ormen var inte långt ifrån oss. Hon ville inte att jag skulle döda den och nu när inte Sigge springer runt så då fick den behålla livet. Men man ryser nog lite för inte skulle jag vilja trampa på den. Så får jag hoppas att inte Kassimirremirremurr hittar den.


När han var lite över året hittade jag honom lekande med den här snoken. Som spelade död, för när katten lämnade den så försvann den. Man undrar om han förstår skillnaden mellan snok och huggorm?

Det verkar vara ett riktigt ormår i år. Det är många som visat ormbilder på fejjan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hariett min terrier hade riktig närkontakt med huggorm ifjol. Ormen var i tre delar och Hariett fick åka till veterinär. Hon var riktigt ordentligt sjuk, hoppas hon lärt sig för i år...... men terrier är terrier. Pia