måndag 18 maj 2015

Tänk att jag vann hela tjottahejsan...


Det var en mycket rafflande fredag när det skulle avgöras vid halv sjutiden på kvällen då börsen stängde. Pålle han hade koll på börsen hela dagen, så vi chattade med varandra varje timme.
På slutet började dom ta in mer och mer. Men dom kom aldrig ikapp mej.
Så jag vann med 48 € marginal.

Så i går var jag till tidningen och fick blommor och en Ipod. Så skulle det ju intervjuas, hatar sånt så nu kommer jag ha ångest tills tidningen  kommer ut på tisdag och efter det också.

Tur att vi far på en tripp ner till Oskarshamn på onsdag och skall ha en kusinträff där. (Lennarts släkt som alla har anknytning till Kalmar). Så sedan när jag kommer hem är nog allt det här stohejet glömt.

I dag kommer mannen hem också efter två veckors arbete. Har varit skönt att få känna på att vara ensam ett tag och hunnit träffat lite väninnor och sprungit runt och köpt blommor.
Men nu skall det bli roligt att få höra en annan snusa bredvid mej på nätterna, och som tar fram börsen vid alla inköp ;-))


I går sprack mitt gips upp på foten och då blir det irritation när det rör sig. Så idag skall jag få det omgipsat, måste ju ha det kvar mer än två veckor till. Så nu är frågan skall jag ta lila eller rött idag?
Passar det att ha röda naglar till lila gips? För jag trivdes inte riktigt med lila nagellack. Tänk vilka problem man har! Måste snart bestämma mej.

På fågelfronten här så tror jag mina tranor ligger på boet nu, för nu går herr eller fru Trana ensam och äter här. Båda lär hjälpas åt att ruva. Men det är bara en gång på sju år som jag sett dem med en unge.
För dom lägger sitt bo på marken vid ett kärr eller i en vassdunge. Så det är ju stor fara att mårdhundarna hittar det. Tror jag vet var dom håller till, men med min fot kan jag inte gå dit och spana



Taget just nu genom fönstret! När jag växte upp här, så fanns det inte tranor, hägrar, rådjur, lo och mårdhundar här. Så nog ändrar  det sig under årens lopp.


 Men sådana här rackare fanns det gott om då och nu. Den här bilden tog jag i går. För jag ger dom lite mat ännu, det är ju så kallt ute.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis / Pia