tisdag 12 maj 2015

Lite bloggtorka!


Det har ju inte hänt så mycket här hemma.
 Fast i fredags slog det till när jag hamnade på första plats i ÅM aktie tävling. Det blev en orolig helg. För jag visste ju att tidningen skulle kontakta mej. Och undra var poppa du upp ifrån?


Som ni flesta vet som är vän med mej på fb så har ni sett denna bild redan. Men fy vilken känsla när jag går in på Sparhallen och den här löpsedeln är bland det första jag får se!

Det var ännu en bild på första sidan som jag kunde ha varit utan, kanske jag kan le åt den om några år! Ändå sade jag till Jocke, fotografen ta på långt håll och lite suddigt. Han kom ut när jag spelade boule.
 Jag hade planerat att skicka ett foto av mej när jag står och kikar fram mellan stenarna i Berlin. Men nädå, dom skulle promt komma ut med fotograf.

Nå nu får vi se hur det går med det hela. Troligtvis är börsen stängd på Kristihimmelsfärdsdag så då kanske det blir en lugn dag. Så är fredag sista dagen, och sen vi vet...

Så skulle väninnan C och jag fara ut till Änglagård och köpa lite blommor och efter det skulle vi gå och äta på Stallhagen hade vi bestämt. När vi kom dit vid fyratiden så stod det att det var reserverat, välkomna tillbaks i morgon. Förra året gjorde vi samma resa och då kom vi dit på slutet av lunchen och då var köttfärslimpan slut som dom hade serverat. Även idag hade dom haft köttfärslimpa till lunch! Så jag undrar nog vad den där Stallhagen är för serveringsställe? Nästa gång, om det blir nån så måste vi nog ringa och kolla upp ordentligt.

Men jag skärpte till ej med blomköpet, tog bara tjugo tagetes. För här skall jag inte blomma till det när jag skall vara på resande fot i sommar. Vill inte att min hus o kattvakt måste springa och vattna så mycket. Även rådjuren brukar skippa tagetesen.

Just nu hör jag att det regnar lite. Hoppas det kommer mycket för sedan jag kom hem efter den 18 april har det inte kommit mer än ca 8mm. Så våra marker skriker efter vatten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Inger, det var ju en jättebra bild på dej i tidningen!!!! Men jag vet precis hur du känner dej, skulle gjort samma sak.. ;-) Lycka till nu bara! :-)

Mvh Åsa

Anonym sa...

Nu vet du hur det är att vara kändis och vara på löpsedeln, jag tyckte det var en bra bild och bra intervju, hoppas du vinner //Helena