måndag 1 september 2014

Nu har det pågått i ett år...

Vårt halvfastande 5:2!

Det var ett år sedan vi startade och jag tyckte nog att det var jobbigt dom första dagarna. Sedan blev kroppen van. Först gick jag ner 6 kg på någon månad men efter det har det stått still!!!!

Så egentligen borde jag fasta 5 dagar och äta två om det skall visa nåt resultat. Fast jag får väl fortsätta bara och vara glad att jag inte bara ökar o ökar som jag annars skulle ha gjort. Lennart har nog minskat mest och synnerhet efter han blev hemma på heltid. Nu är det inget stillasittande på bryggan i en vecka, för nu rör han på sig nästan hela tiden. Sitter han så rör han på pennan när han löser sina korsord.

Så var jag till Uppsala och visade upp min fot för ortopeden i fredags. Hon konstaterade att det är så mycket fel i den så det 'kliade i hennes fingrar' att få göra om den. Fast nu får jag vänta till november då skall det göras en skiftröntgen av den och då vill hon ha besked av mej om jag vill göra det.

Så nu skall jag riktigt träna och gå mycket med den för att se om jag är redo att göra om det. Fast egentligen vill jag inte bli sittande stilla i veckor igen. Nu ikväll tog vi oss en 3,5 km promenad och även genom en skog, så jag lär får nog känna efter i morgon hur den känns.

Nu ikväll startar mitt favoritprogram med nya avsnitt 'Halv åtta hos mej' Då får man sitta där och dregla över allt gott dom lagar när det skriker i min mage. Efter det kommer en annan favoritserie 'Vem tror du att du är' Det är ju ett släktforskarprogram  alltid intressant sånt tycker jag...

Så nu börjar det komma nåt nytt på tvn så man får sätta sig i soffan med stickningen igen.

Inga kommentarer: