fredag 5 september 2014

Vilka fina sommardagar vi har nu!

Så då passar vi på att måla...

Lennart har startat ett evighetsprojekt, nämligen att måla om södra uthusväggen! Det är 8 år sedan vi byggde den så den behöver nog målas.












Jag målar brädor vita som skulle ha varit gjort för 8 år sedan och uppsatta runt takfoten, typ!
Men bättre sent än aldrig, i morgon skall vi se om vi får upp dem.










Mina penningträn eller Crassulor som dom heter på latin har stått ute i sommar och svällt ut nåt enormt så dom kommer inte att få rum på mina fönsterbrädor när det är dags att ta in dem.
Måste se om jag hittar nya ställen till dem, för det är synd att klippa ner dem när dom växt så vackert.

Först har jag tänkt plantera om dem, men då måste det till större krukor och det känns lite jobbigt. Så dom överlever nog en vinter till i den ynka jord dom har. Det är ju blommor som skall pinas för att må bra. Därför lyckas jag med dem, allt annat dör.

Nu skall jag förbereda för grillning det är ju ett måste i detta väder...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du vill kan jag adoptera en / Pia

Anonym sa...

Ja Pia du kan få en om du vill ha. För då kan jag dra upp några nya som jag tycker är kul. Men jag kan inte ha huset fullt av samma blommor...

Anonym sa...

Jaha, är det ute dom ska va... ;-)